Subject: FW: küsimus - Külitse alevikus asuva Vainopõllu maaüksuse DP lahenduse sobivus
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Melika Alliksoo" <[email-masked]>
Date: Mon, 23 Sep 2024 15:15:34 +0300

From: Kristi Kuuse <[email-masked]>
Sent: Monday, September 23, 2024 2:45 PM
To: Anne Vesinurm <[email-masked]>
Subject: FW: küsimus - Külitse alevikus asuva Vainopõllu maaüksuse DP 
lahenduse sobivus

Tere

Palun registreeri mulle täitmiseks. Eelnev seisukohtade töövoog: 
https://delta.transpordiamet.ee/dhs/n/document/f0bbb0da-d0d2-4802-9a2f-b50a922328f7

Parimat

Kristi

From: Reet Türkson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, September 19, 2024 1:42 PM
To: Kristi Kuuse <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Tiit Vunk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: küsimus - Külitse alevikus asuva Vainopõllu maaüksuse DP lahenduse 
sobivus

Tere!

Oleme jõudnud Kambja vallas Külitse alevikus asuva Vainopõllu maaüksuse 
detailplaneeringu osas Puru tee naaberarendajaga nüüd sellise lahenduseni, 
kus nemad soovivad, et juurdepääs Külitse-Järve teelt tuleks meie alale 3 
Jõhvi-Tartu-Valga tee T1 (94901:005:1639) kinnistu kaudu (vt nende DP eskiis 
on kirjale lisatud), meie lahenduses oli eelnevalt aga Tartu-Nõo km 
138,4-152 lõigu 2+2 ümberehitusprojektiga arvestatud, mille järgi oli 
Vainopõllu kinnistule juurdepääs kavandatud uue kogujatee asukohta ehk 3 
Jõhvi-Tartu-Valga tee (28301:001:1300) kinnistu kaudu.

Seetõttu palume tagasisidet, kas senikaua, kuni Tartu-Nõo km 138,4-152 lõigu 
projekti ei ole asutud ellu viima, võime planeeringus näidata, et juurdepääs 
(sõidutee) tuleb 3 Jõhvi-Tartu-Valga tee T1 (94901:005:1639) kinnistu kaudu? 
Ehk ca 25 aastat.

Saadan Külitse alevikus asuva Vainopõllu maaüksuse detailplaneeringu 
seletuskirja ja joonised, mille kohta tagasisidet soovime:

 <https://terlander-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/info_terlander_ee/EoyLQNLy_qhOqrwH3LxrnRoBpPXIKvIVuxezAxa49GI3DA?e=nDFKLl> 
2024.08.29 Vainopõllu DP

Teine mure veel, et 18.09.2024 sai Vainopõllu kinnistu omanik 
Transpordiametilt teate, et tema kinnistust soovitakse võõrandada maad 
Tartu-Nõo km 138,4-152 lõigu projekti elluviimiseks (vt kopeerin Tiit Vunk´i 
kirja siia alla). Kui maa enne ära võõrandatakse, kui Vainopõllu kinnistu 
sealt kaudu omale juurdepääsu ehitab, et mis siis need 25 aastat selle 
juurdepääsuga saab? Et eraomanik ei saa võõrandatud riigimaale omale 
juurdepääsuteed ju ehitada või kuidas?

Kas teil on mõtteid, kuidas seda probleemi lahendada? Kas maa võõrandamist 
ei saa peatada kuni reaalselt ehitama asutakse?

Jääme tagasisidet ootama.

Heade soovidega

Reet Türkson

Terlander OÜ projektijuht, maastikuarhitekt-planeerija
tel 5566 2920,  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Registrikood 16540224 │ Kontor: Tartu linn, F. Tuglase tn 19, III korrus, 
ruum 310 │ terlander.ee  <https://terlander.ee/>

---------- Forwarded message ---------

From: Tiit Vunk < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>

Date: Wed, Sep 18, 2024 at 11:18 AM

Subject: Teade maa omandamise vajadusest seoses Tartu-Nõo projektiga

To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>

Tere

Annan teada, et Transpordiametil on selgunud vajadus võõrandada maad Teile 
kuuluvast Vainopõllu kinnisasjast (katastritunnusega 94901:001:0267). Maa 
võõrandamine on vajalik põhimaantee 3 km Jõhvi–Tartu–Valga km 138,4-152,0 
asuva Tartu–Nõo lõigu ümberehitamiseks vastavalt eelprojektile.

Eelprojekti koostamise aluseks on Transpordiameti 28.06.2023 korraldusega nr 
1.1-3/23/474 antud projekteerimistingimused riigitee 3 Jõhvi–Tartu–Valga km 
138,4-152 asuva Tartu–Nõo lõigu ümberehitamise ehitusprojekti koostamiseks.

Käesoleva kirja manuses on väljavõte projektlahendusest Teile kuuluva 
kinnisasjaga piirneval lõigul, millelt on näha projektiga kavandatav 
lahendus ning kavandatava äralõike asukoht ja suurus.

Lisaks on võimalik soovi korral tutvuda projekti asendiplaaniliste 
joonistega aadressil:  <https://pilv.mkm.ee/s/SeSHLCEm1oAbt2b> 
https://pilv.mkm.ee/s/SeSHLCEm1oAbt2b [1] .

Maade omandamisega alustamise aeg on praegusel hetkel kahjuks teadmata, sest 
praegusel hetkel ei ole teada millal see objekt võib üldse ehitusse jõuda. 
Enne maade omandamisega alustamist saadetakse Teile sellekohane teavitus ja 
selgitatakse maade omandamise protsessi.

Täiendavate küsimuste korral võib pöörduda minu poole.

Parimat

Tiit Vunk

Transpordiamet

Projekteerimise osakonna projektijuht

59185199

Links:

------

[1]  <https://pilv.mkm.ee/s/SeSHLCEm1oAbt2b> 
https://pilv.mkm.ee/s/SeSHLCEm1oAbt2b

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.